Benvinguts i benvingudes!

Una Àgora reuneix els treballs públics i privats d’un grup d’estudiants d’una Aula de la Universitat Oberta de Catalunya.

Aquí els companys i companyes podràn compartir les activitats de l’aula entre si, comentar, presentar al RAC i decidir quins continguts queden públics per als companys i companyes de l’aula, del campus o la xarxa.

Si no veus cap contingut apart d’aquesta entrada, pot ser per 3 raons:

• Pot ser no has entrat al sistema Folio i/o al campus i per tant veus la versió pública de l’Àgora.
  • També pot ser que sí que hagis entrat al campus però resulta que no pertanys a aquesta aula i els companys i companyes no han publicat continguts amb permisos per la comunitat del campus.
  • O potser, és molt més simple! Potser encara ningú ha publicat res! Vols ser el/la primer/a?

Si no pertanys a la comunitat UOC i veus treballs és perquè els i les estudiants han decidit deixar alguns continguts visibles per a tothom.

En canvi, si ets membre de l’aula, aniràs veient els continguts que es publiquin. Els pots seguir per RSS com qualsevol blog. Ves al teu Folio i publica contingut amb permís Aula i associat a una actiUOC de l’aula.

2 debate on “Benvinguts i benvingudes!”

1. Qualitat gràfica : Hi ha molts punts inconexos degut a la quantitat d’elements.
    Tipografia: Futura SC Medium
    Tiologic : Logosíbol
    Correcció estilística: Oftalmologia
    Semàntica : Ull d’horus
    Suficiència: Hi ha masses elements, no tots són necessaris
    Versaltilitat: Al haver-hi tants elements és difícil de poder adaptar a altres sectors, la representació dels elements està massa definida i per tant més limitada.
    Vigència: Podem atribuir-li un estil més clàssic, tot i que pot ser que ja estigui anticuat, actualmente s’hauria de buscar elements més simples i no tant carregat.
    Reproductivitat: AL haver-hi tants elements és més difícil de reproduir en altres suports/espais.
    Llegbilitat: La llegibilitat és bona, però hi ha molts elements que poden dificultar la lectura.
    Intel·ligibilitat: Al estar tan carregat d’elements costa una mica acabar d’entendre la relació entre ells, tot i que els elements figuratius están ben representats i es pot entendre el que representen.
    Vocativitat: Podem veure com els elements fan que cridi l’atenció al nostre ull, però no és un element concret que faci d’accentuant, sinó que és el conjunt complet.
    Singularitat: Tot i que l’ull és un element comú en els logos d’altres centres, en aquest cas podem veure com afegeix més elements, amb més colors i més variats.
    Declinabilitat: Es tracta d’un logo difícil de seriar, degut al volum d’elements i colors que el componen.
    Pregnancia: Al haver-hi tants elements que es mesclen entre sí fa difícil una concepció de figura unida, al no tenir formes simples també fa difícil el poder renenir de forma concient o inconcient els elements que se’ns mostra.

Punts forts : Color blau, tipografía, concepte d’ull, singularitat
    Punts dèbils : Molts elements, molts colors, massa antic
    Propostes: Elements més simples, buscar simetria I equilibri, elements menys detallats

El redisseny està composat per elements simples que creen la imatge d’un ull, d’aquesta manera és més fácil que l’espectador entengui què es representa, quins elements hi participen. A part d’això també podem veure com les formes simples permeten una major pregnancia, declinabilitat, reproductivitat… Les formes simples també permeten crear una sensació en l’espectador de més modernitat, a part que milloren de forma considerable la llegibilitat.
    Pel que fa a la singularitat podem veure com hi ha altres centres que també utilitzen l’ull i el color blau, però en aquest cas està compost de forma més simple i per tant permet que els espectadors el reconeixin més fàcilment.
    És important que les formes que hi trobem siguin circulars, ja que això transmet més protección i no és tan agresiu com les formes més punxagudes.
    Per últim també adjunto una segona proposta amb una de les línies més gruixudes, en aquest cas respecta més el disseny original, fent-nos recordar més a un ull egipci. Estic entre les dues possibilitats.
    El color blau també ens transmet calma i salut.

Carregant...

Visibilitat:
    Públic

2. Hola,
    el treball del símbol el pots continuar. Quant al text queda molt descompensat respecte al símbol i hauries de treballar en una tipografia més actualitzada.
    Visibilitat:
    Públic